Ini Saya

Wednesday, September 16, 2009

Air Mani

Mari berkongsi ilmu. Aku ingin berkongsi ilmu berkaitan dengan air mani. Setakat dari yang aku belajar dengan ustaz aku, air mani(dari mimpi) boleh dibawa solat jika terkena pada pakaian tersebut. Dalam hadis pun ada beritahu. Aku pun tak hafal pulak dalil dan matan hadis tu, tapi sahih. Macam mana pulak air mani yang terhasil akibat berjimak dengan bini sendiri???...
Hah! jawab2.. Malu2 pulak nak answer.. Sudah la.. Ustaz aku dari Madrasah Masjid Sri Petaling kat K.L beritahu aku air mani hasil dari berjimak yang terkena pakaian tidak boleh buat solat sebabnya, air mani itu sudah bercampur dengan air mazi. Ada perbezaan ye antara dua perkataan ini. Ejaan pun dah lain. Air mazi adalah najis. Ok, paham. Bagi yang ahli biologi tuh, jangan pura2 tak tahu air mazi tu apa.. Perkara penting dalam kehidupan..

p/s: berkongsi setakat mana yang aku tahu mengikut kefahaman aku sebagai seorang biasa(pelajar) bukanya ustaz. Jika ada salah dan silap, tolong betulkan. Amal dan sampaikan.

1 comment:

Hint PerihaL said...

Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin..Dua2 air pon sedap... =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails